Még a vevő szemmozgását is figyelik a kereskedelmi láncok

Vásárlói magatartás kutatásával foglalkozó központ nyílt a Pécsi Tudományegyetemen, ahol többek között azt vizsgálják, hogy egy adott termékre, termékkategóriára felfigyel-e a vevő, illetve mennyire hatékonyak a termékkihelyezések, vagy az üzleten belüli kommunikációs anyagok.

Szakemberek elmondták, a kereskedelmi láncok olyan befolyásolási technikákat is alkalmaznak, amelyek a fogyasztók számára is előnyösek lehetnek. Fogyasztói magatartás kutatásával foglalkozó központ nyílt a Pécsi Tudományegyetemen. A központban egyebek mellett szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera segítségével is végeznek méréseket az egyetem munkatársai. Németh Péter, a Fogyasztói Magatartáskutató Központ vezetője a Kossuth Rádió Napközben című műsorában elmondta, mobil kamerák segítségével vásárlói magatartásokat vizsgálnak. Arra keresik a választ, hogy egy adott termékre, termékkategóriára felfigyel-e a vevő, mennyire hatékony egy adott termékkihelyezés, illetve az üzleten belüli kommunikációs anyagok elhelyezése.

Fotó: illusztráció 

Műsorajánló

Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!

Gróf Széchényi Ferenc leszármazottja a HÍD Televízióban

Képújság

Legfrissebb hirdetéseink!