Tejesdobozokkal a szabadtéri tűzek megelőzéséért

Magyarországon évente nagyjából tízezer szabadtéri tűz keletkezik. A vegetációban keletkező tüzek megelőzése érdekében a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és az Alföldi Tej Kft. közös kampányt indított: március végétől hárommillió tejesdobozon találkozhatnak a fogyasztók olyan figyelemfelhívó üzenetekkel, amelyek a szabadtéri tüzek megelőzését szolgálják.

Március végétől kerülnek a boltok polcaira azok a Magyar Tej márkájú, 2,8%-os ESL tejek, amelyek dobozain hasznos információkkal szólítja meg a katasztrófavédelem a vásárlókat. A készülő tejesdobozokon az „Eldobni 1 ≤ másodperc – Eloltani ≥ 100 óra – Helyreállítani ≥ 100 év” felirat mellett egy QR-kód is található, amely a katasztrófavédelem honlapjára irányítja az érdeklődőket. Március, április és május folyamán naponta mintegy 35 ezer, a három hónap alatt 3 milliónál is több tejesdobozon jelennek meg a tűzveszélyre és a szabályok betartásának fontosságára figyelmeztető üzenetek. Az Alföldi Tej Kft. és a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szervezetében működő Országos Tűzmegelőzési Bizottság tavaly decemberben kötött megállapodást arról, hogy 2021-ben négy témában – szén-monoxid-mérgezés, erdőtüzek, lakástüzek, illetve fűtési időszakban a lakás- és kéménytüzek megelőzése – fognak közösen kampányolni. Az év folyamán összesen mintegy 12 millió tejesdobozon lesz látható a tűz- és szén-monoxid-mérgezés veszélyeivel kapcsolatos figyelemfelhívás.

fotó:kreativ.hu

Műsorajánló

Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!

Gorján Method - egy életmód, mely generációkat inspirál

Képújság

Legfrissebb hirdetéseink!