Stratégia készül a somogyi borhoz

A somogyi bor népszerűsítésére kértek mindenkit az ágazati szereplők, agrárkamarai szakemberek és politikusok csütörtök délután Kaposváron a somogyi bor- és szőlőstratégia megbeszélésén. A tárgyalás során elhangzott, hogy a Somogyban termett szőlő mintegy 70%-át nem helyben dolgozzák fel, s ez komoly gondot okoz a borászatoknak. 

Mintegy háromezren élnek megyénkben szőlőtermesztésből, borászatból, s ezt a számot nem csak megtartani kell, hanem lehetőség szerint növelni is. Ennek érdekében a következő időszak feladataként határozták meg a Dél-Balatoni Borvidék marketingjének javítását, a megtermelt szőlő helyben történő feldolgozásához még szükséges feltételek meghatározását. Biró Norbert, a Somogy Megyei Közgyűlés elnöke a borászokkal közösen írt levélben kívánja felhívni a települési vezetők figyelmét, hogy lokálpatriótaként somogyi borokat kínáljanak, árusítsanak rendezvényeiken. Megállapodás született arról is, hogy a nyári balatoni borfesztiválok mellett tavasszal és ősszel is tartanak Kaposváron ilyen rendezvényt. A kezdeti célok megfogalmazását várhatóan pár hónapon belül a konkrét stratégia kidolgozása követi.

Műsorajánló

Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!

Gorján Method - egy életmód, mely generációkat inspirál

Képújság

Legfrissebb hirdetéseink!