Összehozta a tejfeldolgozókat a közös érdek

Az országban egyedülálló módon, közös kampányt indítanak a hazai tej fogyasztásáért a somogyi tejtermelők. Azt mondják: a tej felvásárlási ára nagyon alacsony és a friss tej áfájának csökkentése sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. 

Egy sajátos marketinggel a fogyasztókat szeretnék most megszólítani. A somogyi kezdeményezéshez 5 gazdaság és a megye egyetlen tejfeldolgozója is csatlakozott. A kampányban szeretnék bemutatni, hogy az olcsóbb UHT helyett a hűtött tej sokkal értékesebb. Azt szeretnék elérni, hogy minél több friss tejet fogyasszanak a somogyiak, főleg a kisgyermekek. Az utóbbi 30 évben ugyanis felére esett vissza a tejfogyasztás. Jelenleg egy ember egy évben körülbelül 80 liter tejet iszik meg.

- A magyarországi tejtermelés és tejfogyasztás nagyjából egálban van. Nem termelünk sokkal többet mint amennyit el is fogyasztunk. Viszont a külföldről beáramló import termékek miatt sajnos lényegesen kevesebb a hazai tejnek a fogyasztása, mint amennyi szükséges lenne. És igazából a fő cél az, hogy a helyi illetve a magyar termék fogyasztására hívjuk fel a figyelmet - tette hozzá dr. Szigeti Orsolya, a Kaposvári Egyetem docense. A jövőben iskolások és óvodások számára rajpályázatot hirdetnek és az intézmények között tejesdoboz gyűjtést terveznek. A tej világnapja alkalmából pedig június1-én egy flashmobot szerveznek a Kossuth térre, írta a kapos.hu

 

Műsorajánló

Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!

Gorján Method - egy életmód, mely generációkat inspirál

Képújság

Legfrissebb hirdetéseink!