Hogyan lehet közelebb hozni a diákokhoz az irodalmat?

Hogyan lehet közelebb hozni a diákokhoz az irodalmat, mert az irodalomoktatás kronologikus tanítása nem túl oktatásbarát – hangzott el a kérdés csütörtökön a Dráva Völgye Középiskolában, ahol Závada Péter volt a vendég.  A kérdés nem véletlen, hisz az egykori rapper, ma már inkább költő, és megzenésített versekkel foglalkozik. 

Mint fogalmazott, az életvitelében és a személyiségében egy olyan változás állt be, ami nyugodtabb, elmélyülős foglalatosságok felé mozdította el. Jobban élvezi, ha olvashat, írhat. Épp ezért szerinte úgy lehetne megszerettetni az irodalmat a fiatalokkal ha párhuzamosan oktatnák a kortársat a tanterv szerinti kronológiával. Összeolvasni a szövegeket, visszautalni a már hallottakra, folyamatosan életben tartani a megismerteket, és azt, hogy van kortárs irodalmunk. Párbeszédet kell képezni a jelen és a múlt között. A slam, mely nagyon hasonlít a beszélt nyelvhez, de nem lehet megkülönböztetni a verstől az talán tényleg ebben hozta a legtöbbet: népszerűvé tette az irodalmat a fiatalok körében. A slam szabadabb, kreatívan bánik a nyelvvel, aktuálpolitizál, behozza a pop tartalmakat, akárcsak a posztmodern versek. Azt meg kell értetni a fiatalokkal, az olvasás az, ami a leghatékonyabban tudja az embert fejleszteni. 

Műsorajánló

Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!

Gorján Method - egy életmód, mely generációkat inspirál

Képújság

Legfrissebb hirdetéseink!