„ Együtt-működik”, sajátos nevelési igényű gyermekek integrálása

„Együtt-működik” címmel szervezett konferenciát a Szivárvány EGYMI tanítóknak, óvodapedagógusoknak és gyógypedagógusoknak. A cél, hogy megosszák a szakma képviselői egymással, ki, hogyan tudja segíteni a speciális nevelési igényű gyermekek életét, közösségi beilleszkedését.
 

Az idei tanévben a 326 ezer óvodásból 9,9 ezer sajátos nevelési igényű kisgyermek. Az általános iskolák 6,3 ezer diákja közül a sajátos nevelési igényű tanulók száma 55,3 ezer, ezen belül az integráltan oktatottak aránya 71,1 százalék, a gyógypedagógiai tanterv szerint külön osztályban tanulók aránya pedig 28,9 százalék volt, írta a Világgazdaság. A növekvő létszám azt jelenti, hogy egyre több szakemberre, képzett szakemberre is szükség van. A gyakorlat központú előadások pont ezt a célt szolgálták. A csokonyavisontai Babos László tanító beszámolt egy év tapasztalatáról, lépésről lépésre, hogyan jutott el az osztályába került sajátos nevelési igényű gyermekkel és a többiekkel a tanév végéig. Mint fogalmazott, ez differenciálás nélkül megoldhatatlan. Bodnárné Nagy Krisztina, a Szivárvány EGYMI gyógypedagógusa sok éves gyakorlat alapján adott tanácsokat, melyek között az első és legfontosabb volt, hogy az SNI-s tanulókat nem szabad versenyeztetni a többiekkel. Náluk az a cél, hogy a maguk képessége szerint haladjanak, és önmagukhoz képest fejlődjenek.
dr. Vass Vilmos, a Budapesti Metropolitan Egyetem docense pedig, a motiváció szükségességét emelte ki előadásában. Mint fogalmazott, általánosságban is elmondható, hogy a legnagyobb hiba ma az oktatás terén, a motiválatlanság. A gyerekek nem érdekeltek a tanulásban. Ezért a miérteket kell megfogalmazni először, célokat felállítani, és utána kezdődhet a munka, de az is csak közösen. Velük együtt kell dolgozni és gondolkodni, ha eredményeket akar elérni a pedagógus.

Műsorajánló

Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!

Gorján Method - egy életmód, mely generációkat inspirál

Képújság

Legfrissebb hirdetéseink!