Állítsuk meg a virtuális autizmust

Az Autista Gyerekekért Központ útjára indította az „Állítsuk meg a virtuális autizmust!” nevű kampányt, amelynek célja annak tudatosítása, mennyire súlyos következményei lehetnek a 0-2 éves gyerekek esetében a túlzott tévénézésnek. Egyre gyakrabban előforduló jelenségről van szó, és az esetek 90 százalékában a szülők elismerték, hogy a kicsik napi 4-5 órát vagy akár többet is töltenek a tévé előtt.

A túlzott televíziózás hátrányairól régóta beszélnek a szakemberek, a barcsi Szivárvány EGYMI gyógypedagógusai is gyakran hívják fel a szülők figyelmét arra, hogy nehezíti a fejlődést a képernyő előtt töltött idő. Bodnárné Nagy Krisztina volt az első autizmus szakos pedagógus Barcson, itt 1996-ban kezdődött ez a fajta fejlesztés és Kaposvár mellett jelenleg is csak a Szivárvány EGYMI-ben találni ilyen szakembereket. Ma már kettőt. Szakács Gábornéval együtt segítik a szülők munkáját és az autista gyermekek fejlődését. Bodnárné Nagy Krisztina szerkesztőségünknek elmondta a szociális dolgok, a kötődés egyébként is nehezen megy egy autista számára, ezért ők a digitális világban és kütyük társaságában érzik jól magukat. Szerinte nem a virtuális valóság a tünetek okozója, hanem inkább a probléma egyik jól látható tünete. Az ok okozat terén megoszlanak még a szakemberek véleményei is, abban azonban mindenki egyetért, hogy ugrásszerűen megnőtt az elmúlt években a sajátos nevelési igényű gyermekek száma, és az autistáké is. Olyat is hallani, hogy mindez része az emberiséget kísérő evolúciós folyamatnak, hogy a természet kísérletezik, és a változás hol sikeres, hol sikertelen elemeket produkál.
Abban is egyetértenek nem csak a gyógypedagógusok, hanem minden pedagógus, gyermekorvos és pszichológus, hogy az egészen kicsi (0-2 éves) gyerekek esetében rendkívül ártalmas lehet a napi több óra digitális tartalom.

Műsorajánló

Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!

Gorján Method - egy életmód, mely generációkat inspirál

Képújság

Legfrissebb hirdetéseink!