Nyári táborban pihent hatvan hátrányos helyzetű diák

Erdei iskola

Hazai és nemzetközi testvériskolai kapcsolatok kialakítására nyert pályázatot a barcsi Arany János Általános Iskola. A projekt keretében összesen hatvan hátrányos helyzetű barcsi és lakócsai tanuló vett részt nyári táborban az elmúlt héten.

Közel tizenhétmillió forint támogatást nyert a barcsi Arany János Általános Iskola halmozottan hátrányos helyzetű tanulók tantárgyi, és készségeik fejlesztésére. A projekt keretében egy év alatt négy témakört kell feldolgozniuk olyan szinten, hogy témakörönként három részes előadás sorozatot kell tartani, ezt követően pedig heti szinten kiscsoportokban fel kell dolgozni. A négy témakör az Európai Unió, mint szervezet, az egészséges életmód, az alkohol, drog prevenció, és a másság teljes körű feldolgozása. Az a tapasztalat, hogy a gyerekek empátia készsége, tolerancia szintje alacsony, s a társas közegben, de baráti, családi körben is fontos a tolerancia képesség. Az idei első félévben az alkohollal, droggal és az egészséges életmóddal foglalkozó két témakört dolgozták fel a 7. és 8. évfolyam részvételével – mondta Migácsné Danics Dóra, az iskola tanára.

A pályázat másik témája hazai testvériskolai kapcsolat kialakítását szolgálja. A projektben kötelező a tanulók részére szabadidős programokat is szervezni, hogy megtanulják, hogyan tudják hasznosan eltölteni szabadidejüket. Így került sor Őrtilos mellett a Szentmihály hegyen hétnapos nyári táborozásra, melyen 40 barcsi és 20 lakócsai tanuló vett részt pedagógusokkal. Kötelező volt az említett témakörökből kiselőadásokat tartani a tanulóknak. Emellett kézügyességet fejlesztő foglalkozások is voltak, például dekopázst készítettek, de saját kezűleg készítettek kenyeret, amit kemencében sütöttek ki, s elfogyasztották. Volt Ki-Mit-Tud saját ötletek alapján, de nagy siker aratott a leányok által előadott divatbemutató. Részt vettek sportprogramon, túráztak is.

Egy másik - a nemzetközi  testvériskolai kapcsolat kiépítését célzó - pályázat keretében a horvátországi, közelben lévő Gornje Bazje falu általános iskolájával veszik fel a kapcsolatot. Itt az a motiváció, hogy a hazai testvériskola horvát ajkú, így a közös nevező megtalálása is egyszerűbb. Mint Migácsné Danics Dóra elmondta, érdeklődtek, a horvátországi köznevelésben nem ismert definíció a hátrányos helyzetű gyerek. Ezt a fogalmat nem használják, de ténylegesen hátrányos helyzetű gyerekek ott is lehetnek.

/P.R./

Műsorajánló

Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!

Gorján Method - egy életmód, mely generációkat inspirál

Képújság

Legfrissebb hirdetéseink!