Helyi termékeket segítenek a piacra

Keresztes Péter Ig.

 

Dél – Somogyi projektbemutató  konferencián mutatták be a helyi termékek piacra jutásának  jelenlegi helyzetét, a megteendő feladatokat, és ismertették a jogi,  jogszabályi  előírásokat

December 3-án, Barcson a polgármesteri hivatal tanácstermében került sor a „Dél – Somogyi helyi termékek piacra jutásának segítése” című projektbemutató konferenciára. Keresztes Péter a Somogy Megyei Vállalkozói Központ Közalapítvány Igazgatója üdvözölte a projektben résztvevő cégek képviselőit, a Somogy és Baranya megyei kézműves helyi termékeket készítők képviselőit, a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Minisztérium képviselőit.

Mint mondta, falusi származása okán is kötődik a vidékhez, a földhöz, a helyi termékekhez.

Mint mondta, a Rinya- Dráva Szövetség Leader Helyi Akciócsoport  által  a Leader térségek közötti együttműködés keretében benyújtott és elnyert projekt keretében valósult meg a konferencia. Célja, hogy a Rinya – Dráva Szövetség, valamint a Zselici Lámpások Vidékfejlesztési Egyesület illetékességi területein, azaz a Barcs, Nagyatád, Kadarkút és a Kaposvári járásokban működő helyi termelőket összefogja, a helyei termékek előállítását és értékesítését ösztönözze, a termékek piacra jutását elősegítse. A projekt 12.9865 Euró, azaz 38.575.000 Forint összegben valósul meg. Koordinálja a Rinya – Dráva Szövetség. A cél, az említett térségekben a helyi termelők összefogásával, a helyi termékek piacra jutásának elősegítése, a termékek előállításának ösztönzése, a térségre jellemző gazdasági hátrányos folyamatok mérséklése, végső soron megállítása.

A projekt fő elemei:

-Helyi termék kézikönyv:készült 5000 példányban és érdeklődők korlátozott számban átveheti a Barcsi Vállalkozói Központ irodájában.

-Adatbázis:Naprakész adatbázissal rendelkező honlap, melyet a MarkCon Kft. ügyvezetője, Fazekas Péter mutatta be..

Lényege, hogy a termelők értékesíteni kívánt termékeinek aktuális és várható árukészleteit mutatja be, a feldolgozott adatok mobil telefonon keresztül elérhetőek. Összesen 10 alkalmazást dolgoztak ki különféle operációs rendszerekre. A honlap címe:zselic – darav.hu

-Termelői katalógus:a térség termelőit és a helyi termékeket bemutató 24 oldalas, A/5 formátumú kiadvány,5000 példányban.

-Marketing: szórólapok, termelői térkép, PR cikkek készítése

-Study Toru:sajtó képviselőinek elkalauzolása a termelőkhöz

-Tudós fórum, konferenciák, Work Shop rendezvények,

-Védjegy kidolgozása, bevezetése, projektmenedzsment.

Kocsis Tibor a Vállalkozói Központ Barcsi irodájának vezetője, mint levezető elnök, elmondta,

a résztvevő szervezetek között nagyon jó az együttműködés. Mintegy 100 különféle vállalkozást, termelőt tudtak bevonni. Megköszönte az résztvevőknek az együttműködést.

Papp László a LandArt Kft. ügyvezetője

a helyi termékek adatbázisát és a helyi termékeket előállítók térképét állította össze és ismertette ennek gyakorlati megoldását.

 

A Helyi termék kézikönyvet, annak tartalmi felépítését az Ex-Ante Kft. ügyvezetője, Barna Lázár Zoltán mutatta be.

A kézikönyv még korlátozott számban érdeklődők által átvehetők a Barcsi Vállalkozói Központ Irodájában.

Szijártó Attila, a Leader Munkaszervezet vezetője,

a helyi termékek piacra jutásának ösztönzését ismertette a Rinya- Dráva Szövetség területén. Megemlítette, hogy a tavasszal induló termelői áru kínálatnak Barcson helyet tud adni az átépítés alatt lévő piac épültet, de mint ismert más értékesítési csatornák is rendelkezésre állnak.

A projekt célközönsége elsősorban a helyi termelők, akik a vidéken szeretnek élni, termelni, termékeket előállítani, és azok az emberek, akik fogyasztói a megtermelt értékeknek, maga a lakosság, és azok a piaci szereplők, akik szervezetten fogyasztói, mint a közösségi étkeztetés, éttermek, szállodák, üzletláncok. Célterületek: a termelői életmód, a helyiek életmódjának segítése, a falvak nyugalmának megőrzése. A helyi termékek népszerűsítése, a potenciális fogyasztók tájékoztatása, az igények felkeltése, a fogyasztók felé történő értékesítése már szervezési feladatokat is jelent. Magyarország Kormánya az utóbbi években kiemelten kezeli a hazai termékek termeltetését és fogyasztásának ösztönzését. Még egy lényeges szempont, a tőkének az adott térségbe vonzása és ott tartása.

Az előadásokat a helyi termelők hozzászólásai követték.,

akik a termelésfejlesztési lehetőségeiről, az értékesítéssel kapcsolatos jogszabályi háttérről informálódtak.

/P.R./

 

 

Műsorajánló

Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!

Gorján Method - egy életmód, mely generációkat inspirál

Képújság

Legfrissebb hirdetéseink!