Könnyebb a nyuszikkal az iskolakezdés a kaposvári kutatás szerint

Az osztálytermekben elhelyezett nyulaknak, valamint a velük folytatott állatasszisztált foglalkozásoknak köszönhetően jelentős mértékben, átlagosan 8 százalékkal csökkent a vizsgált első osztályos kisgyermekek szorongása – állapították meg a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) Kaposvári Campusának kutatói.

A Campus szerkesztőségünknek megküldött leveléből kiderül, hogy fontos dolog, hogy a közös munka az állatok számára se okozzon stresszt, ezért egy szelekciós programban az emberrel legbizalmasabb egyedeket tenyésztik tovább. Az állatasszisztált foglalkozásokon a lovak és törpenyulak nemcsak „eszközként”, hanem hasznos és aktív résztvevőként szerepelnek: a gyermekek számára csökkentik a stresszt, érdekesebbé és izgalmasabbá teszik a feladatokat, növelik a motivációjukat. A lovakkal végzett vizsgálatok szintén ígéretesek: kiderült, hogy a foglalkozáson részt vevő gyermekek pulzusa – a fizikai megterhelés, a lovaglás ellenére – a foglalkozások végére lecsökkent, sőt, ezzel párhuzamosan a lovak izgatottsága is alacsonyabb volt. Bebizonyosodott tehát, hogy a jól kiképzett terápiás egyedek számára a foglalkozás nem okoz stresszt. Az eredmények beépülnek az oktatásba is, így a gyógypedagógus hallgatók aktívan bekapcsolódhatnak az állatasszisztált munkába, elsőkézből megtapasztalva a módszer hatékonyságát. Aki pedig a területről még többet szeretne tudni, az a MATE 2021/22. tanévben indult új, állatasszisztált pedagógiai fejlesztő tevékenység területen pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzésére is jelentkezhet.

Műsorajánló

Tekintse meg a HÍD TV legfrissebb videóit!

Gorján Method - egy életmód, mely generációkat inspirál

Képújság

Legfrissebb hirdetéseink!